Bezpieczeństwo e-commerce
Nie da się ukryć, że branża e-commerce rozwija się bardzo szybko i korzysta z coraz to nowych technologii, które mają uczynić zakupy w internecie jeszcze wygodniejszymi i bezpieczniejszymi. Mimo to większość osób kupujących w sieci nie wierzy, że transakcje są odpowiednio chronione.
Ogromna większość osób robiących zakupy w e-sklepach, bo aż 87% , nie wierzy, że istnieje narzędzie, które pozwala na dobrą ochronę ich prywatnych danych. 70% ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez firmę Accenture twierdzi także, że przedsiębiorstwa handlujące w sieci nie mówią otwarcie, w jakim celu używają zgromadzone informacje.
Tymczasem aż 68% badanych chciałoby wiedzieć, co dzieje się z nimi po wykonaniu transakcji. Co ciekawe część osób godzi się na śledzenie ich decyzji zakupowych przez firmy zajmujące się e-commerce.
Prawie połowa ankietowanych stwierdziła, że nie ma nic przeciwko temu, o ile w zamian będzie otrzymywać ciekawe oferty ze sklepów internetowych. 64% respondentów zadeklarowało nawet, że w zamian za podanie danych chciałoby, aby podczas robienia zakupów w sklepach tradycyjnych, proponowano im towar zgodny z ich preferencjami.