Dobra luksusowe w internecie
Sprzedaż dóbr luksusowych mało komu kojarzy się z transakcjami typu e-commerce. Zamiast tego mamy przed oczami sprzedawcę, który indywidualnie podchodzi do każdego klienta.
Tymczasem okazuje się, że handel dobrami luksusowymi w internecie rozwija się bardzo dobrze i staje się coraz bardziej popularny. Tak właśnie wynika z raportu Deloitte “Global Powers of Luxury Goods 2014.
In the hands of the consumer”. Już dziś na 75 uwzględnionych tam firm, aż 58 posiada swoje sklepy internetowe.
Najprawdopodobniej to właśnie handel online – choć część firm oferująca dobra luksusowe odnosi się do tego bardzo sceptycznie – będzie coraz bardziej dominującym kanałem sprzedaży. Głównym powodem negatywnego nastawienia był tu brak możliwości ocenienia jakości towaru – czyli po prostu dotknięcia go i zobaczenia na żywo.
Nabywcy dóbr luksusowych chcą mieć jednak możliwość kupienia ich online, a portalem, który najbardziej napędza taką sprzedaż jest Instagram. To właśnie tam Gucci i Louis Vuitton mają odpowiednio 1,5 i 1,8 miliona śledzących ich użytkowników.
Wygląda na to, że wkrótce e-commerce upowszechni się także w sprzedaży dóbr luksusowych.