E-commerce w krajach arabskich
Z e-commerce kojarzy nam się głównie świat Zachodni, ewentualnie dobrze uprzemysłowione kraje azjatyckie. Tymczasem rynek e-commerce dynamicznie rozwija się na całym świecie – także w krajach arabskich.
Jak w tych państwach kształtuje się handel internetowy? Jeśli chodzi o wielkość internetowego koszyka, najwięcej pieniędzy na zakupy online wydają mieszkańcy Arabii Saudyjskiej. W 2013 roku średnia wartość zamówienia za pobraniem wynosiła 143 dolary, a w 2014 już 154 dolary.
Jeszcze więcej pieniędzy wydają klienci płacący kartą kredytową – takie zamówienie także wynosi średnio 154 dolary, jednak w porównaniu z rokiem ubiegłym jego wartość wzrosła aż o 32%. Widać więc, że mieszkańcy krajów arabskich coraz chętniej płacą w internecie kartą kredytową.
Na arabskim rynku e-commerce eksperci obserwują jeszcze jeden fenomen. Tamtejsi użytkownicy smartphone’ów bardzo chętnie robią zakupy właśnie za pośrednictwem telefonu.
Taką formę zawierania transakcji deklaruje około 41% właścicieli smartphone’ów. Tymczasem światowa średnia to tylko 21,3%.