E-commerce w Polsce
E-commerce w Polsce wciąż nie osiąga tak spektakularnych wyników finansowych jak na rynku krajów Europy Zachodniej, m.in. Wielkiej Brytanii i Niemiec. Biorąc jednak pod uwagę dwukrotnie szybsze tempo rozwoju, bardzo prawdopodobne, że już wkrótce dogonimy pod tym względem swoich sąsiadów. Jak wygląda wzrost polskiego sektora e-commerce na tle innych krajów? W Polsce wynosi on około 28%, podczas gdy w Europie jest to średnio 14%.
Jednocześnie jednak jeśli chodzi o wyniki sprzedażowe nasz kraj pozostaje daleko w tyle. 148 sprzedawcom detalicznym z Wielkiej Brytanii udało się wygenerować 47 razy wyższy zysk niż wszystkim polskim e-sklepom. Mimo to w rankingu 2014 Europe 500 wyróżniono pięć rodzimych sklepów internetowych, którym łącznie udało się osiągnąć wynik sprzedażowy wynoszący 653 miliony euro. Ecommerce Europe zaznacza, że Polska należy do państw o bardzo stabilnym wzroście gospodarczym – dzięki temu ludzie zaczynają więcej zarabiać i więcej wydawać w internecie. To z kolei pozwala prognozować, że e-commerce dalej będzie w naszym kraju dynamicznie się rozwijać.