E- sklep czy zakupy grupowe?
Wraz z dynamicznym rozwojem e-commerce, powiększa się również grupa e-konsumentów. Jakie zachowania są obecnie wśród nich dominujące? Badania prowadzone w tej w tej kwestii pokazują, że osoby kupujące w sieci coraz chętniej wybierają produkty w oferty sklepów internetowych niż, np.
licytacji. Taka zmiana oznacza także, że na znaczeniu tracą bardzo popularne jeszcze kilka lat temu zakupy grupowe, które tracą na wiarygodności.
Konsumenci wciąż lubią promocje i oferty specjalne, jednak kupony otrzymywane w ramach zakupów grupowych kojarzą im się z gorszym traktowaniem klienta przez sprzedawcę. Bardzo szybko rozwijającym się sektorem e-commerce staje się branża perfum i kosmetyków.
Konsumenci są coraz bardziej zainteresowani kupowaniem tego typu produktów online. Jak na razie w Polsce tylko jedna sieciowa perfumeria zdecydowała się otworzyć polski sklep internetowy.
Z pewnością jednak inne już niedługo pójdą w jej ślady. Reszta kategorii produktów utrzymuje się pod względem sprzedaży na mniej więcej stałym poziomie.