Internet nie wybacza błędów
Sieć jest miejscem, w którym każdego dnia publikuje się i wymienia miliardy informacji na mnóstwo tematów. Nie ma technicznych środków, które pozwoliłyby to wszystko zmierzyć i ująć w wiarygodne statystyczne ramy. Internauci natomiast mają coraz większe znaczenie opiniotwórcze. To właśnie oni są dziś swoistą elitą konsumencką – mają największą wiedzę na temat produktów jakie wybierają, najwyżej stawiają poprzeczkę sprzedawcom oraz producentom.
Właśnie z tego wzięła się doskonale znana w świecie e-commerce sentencja, że „internet nie wybacza błędów”. Klient, który zostanie nieprofesjonalnie potraktowany potrafi skutecznie zniechęcić do danego przedsiębiorstwa wielu innych. W mediach społecznościowych negatywne opinie lub pochwały rozchodzą się wirusowo – w szybkim tempie. Dlatego właśnie trzeba śledzić aktywność swoich klientów, być na bieżąco z tym, co mówią i piszą na nasz temat w sieci.
Jedynie wówczas można reagować na ewentualne kontrowersje, aby odzyskać twarz w oczach pojedynczego konsumenta i całej reszty.