Internetowa rezerwacja hoteli
Dziś w sieci kupujemy praktycznie wszystko: od książek i płyt, przez sprzęt elektroniczny i odzież, na produktach spożywczych kończąc. Naturalnym jest więc również to, że w sieci szukamy ofert wakacyjnych wycieczek oraz rezerwacji hoteli. To właśnie na ten sektor e-commerce planuje zapolować internetowy potentat Google. Google w swojej strategii stawia przede wszystkim na bardziej agresywną reklamę. W oknie wyszukiwarki użytkownicy mają zobaczyć nie tylko zdjęcia hoteli, które wykupiły reklamę, ale też ceny pokoi i komentarze osób odwiedzających dane miejsce.
Taki model wyświetlania ofert stosują obecnie tylko wyszukiwarki wyspecjalizowane w ofertach turystycznych. Google nie poprzestaje jednak na dopracowaniu reklamy. Docelowo chce, aby internauci planowali swoją podróż pomijając inne internetowe wyszukiwarki wakacyjnych wakacji, pobierających obecnie nawet 25% prowizję. Firma interesuje się także rezerwacjami hoteli dokonywanymi online. Jak na razie zdecydowała się na zakup start-upu Room 77, który wprowadził w tej kwestii kilka innowacji.