Kto kupuje w sklepach internetowych?
Jeszcze kilka lat temu, kiedy zakupy w e-sklepach nie były tak bardzo popularne jak dziś, osoby, które decydowały się na tę formę kojarzono z nowoczesnością i młodością. Teraz, kiedy już praktycznie każdy choć raz w życiu kupował jakiś produkt w sieci ciężko o podobne skojarzenia. Jacy więc są dzisiejsi e-kupujący i na co zwracają największą uwagę? Okazuje się, że kupujący w internecie nie podążają ślepo za nowościami – wciąż aż 41% z nich robi zakupy za pośrednictwem komputera stacjonarnego. 34% używa w tym celu strony mobilnej, ale już tylko 25% tego typu aplikacji. Bardzo duży wpływ na ich decyzje zakupowe wywierają natomiast portale społecznościowe.
Ponad 30% badanych przyznało, że robi zakupy pod wpływem znalezionych tam informacji. Wśród krupy wiekowej 20-30 lat odsetek ten wyniósł aż 50%. Jednocześnie klienci e-sklepów uwielbiają oceniać przebieg transakcji na portalach społecznościowych – aż 86% używa do tego Facebooka. Co ciekawe osoby kupujące w sklepach internetowych są dość ostrożne – aż 66% z nich czyta dokładnie regulaminy sklepu, w którym dokonuje zakupu. Największe zastrzeżenia mają oni jednak nie do samych sprzedających, ale do kurierów.