Sprawdzenie rynku i grupy docelowej
Warto zwrócić uwagę, że handel internetowy jest już dobrze rozwiniętym działem. Dlatego pojawienie się nowej firmy może umknąć, gdzieś w sieci. Zatem nie można z góry zakładać, że z pewnością odniesiemy sukces. Z tego względu zanim zaczniemy przystępować do wdrażania własnego projektu koniecznym jest sprawdzenie rynku internetowego pod względem konkurencji. W wielu przypadkach okazuje się, że nasz pomysł już dawno znajduje odzwierciedlenie.
Jednak od razu musimy podkreślić, że fakt ten nie skreśla naszej firmy. Wręcz przeciwnie, jeżeli dany produkt cieszy się powodzeniem, mamy szansę na stworzenie dobrej konkurencji. W przeciwnej sytuacji, gdy dany sklep nie cieszy się zainteresowaniem może jednak lepiej zmienić jego profil lub sprawdzić, co można ulepszyć, aby u nas było inaczej. Zatem profil firmy i oferowane produkty to zasadnicza kwestia, która już na samym początku może wskazać nam, czy idziemy dobrą drogą. Niemniej jednak pamiętajmy, że sukces w dużej mierze zależy od nas i naszych pomysłów na wypromowanie.